Salah Rek0d Berat & Tak Pasti Dah Dicucvk ‘BCG’, Siti Jamumall Nek4d Tuntut Keadilan Buat Anak

Perkongsian pengasas laman web Jamumall.com, Siti Suriani, 23 mengenai kejadian tertukar bayi dialaminya benar-benar mengejvtkan banyak pihak.

Mana tidaknya, kecua1an yang berlaku bukan sahaja menggangu em0si ibu, malahan membuatkan ramai pan1k apabila menonton live FB berdurasi 2 jam yang dibuat Siti Suriani atau dikenali sebagai Siti Jamumall.

Walau bagaimanapun, dia sudah mendapat semula bayinya yang tertukar dengan satu lagi pasangan dan masing-masing  bercadang ingin mengambil tindakan undang-undang ke atas kecua1an yang berlaku.

Berat pun salah tulis

Dalam perkongsiannya yang terbaru di ruangan Facebook, wanita itu telah membawa anaknya, Putra Aiman Zafran untuk membuat pemeriksaan  selepas mendapat semula anaknya.

Apa yang dikes4lkan, berat yang tertulis di bayinya  salah dan kesan suntikan BCG juga perlu tunggu sebulan atau dua bulan sebelum ia betul-betul kelihatan. Hal tersebut membuatkan perasaannya benar-benar h1ba.

Sudah buat laporan polis

Sehubugan dengan itu, Siti Jamumall telah memuat naik satu gambar menunjukkan dia memeg4ng  laporan polis yang dibuat serta memaklumkan akan  menuntut keadilan sewajarnya untuk anak tersayang.

Em0si ibu terg4nggu

Menerusi laporan dari Harian Metro pula, seorang lagi ibu bayi yang tertukar, Diana Hanani Abdullah, 23 memberitahu yang em0sinya terganggu susulan dimaklumkan bahawa anak mereka tertukar semasa di hospital.

Diana segera mengambil ‘tag’ nama ibu yang telah dibuang dan mendapati nama tersebut tertera nama ‘Siti Suriani’. Jadi, dia dan suami segera ke hospital untuk membuat pertukaran bayi.

“Saya hanya mengetahui bayi tertukar apabila pihak hospital menghubungi saya malam tadi. Saya sangat terkejvt lalu minta suami ambil tanda nama anak yang sudah dibuang dalam bakul samp4h dan mendapati tertera nama Siti Suriani.
“Kami terus ke hospital malam tadi. Proses pertukaran semula bayi berlaku dalam suasana penuh em0si kerana sudah menyayangi bayi dijaga seperti anak sendiri,” katanya.

Pihaknya juga telah membuat laporan polis di balai Polis Saujana Utama untuk tindakan susulan diatas kecua1an tersebut.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! @LAWAKMALAYSIA

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @LAWAKMALAYSIA

Sumber: FB Jamumall.comHarian Metro (Raja Noraina Raja Rahim)

PERHATIAN: Pihak @LAWAKMALAYSIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak @LAWAKMALAYSIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.