Tinggi Kurang 100cm, Pakai Baju Budak 10 Tahun..Tak Pernah Fikir Soal Jod0h! Rahsla Allah, Kawan Akhirnya Jadi Suami

Memiliki fiz1kal seperti seorang kanak-kanak, Noor Aishah Husley, 22, tidak pernah menyangka bahawa dia akan bertemu jodoh pada usia yang muda.

Dia bersyukur apabila buah hatinya, Muhammad Nazirul Hakimi Fazul, 26, sudi menerimanya dengan seikhlas hati sehingga mereka selamat disatukan pada 24 Jun lalu.

Ketika dihubungi mStar, dia yang senang disapa Ecah sempat bercerita mengenai perjalanan hidupnya yang ternyata berbeza berbanding insan-insan biasa.

“Saya memang dilahirkan bertubuh kecil. Ketinggian saya tak sampai 100cm (sentimeter). Boleh dikatakan, ketinggian saya macam budak berusia tiga atau empat tahun.

“Saya merupakan anak bongsu daripada enam beradik. Saya satu-satunya yang dilahirkan kecil dalam keluarga kami. Alhamdulillah, pengalaman membesar semuanya okay. Keluarga dan kawan-kawan sentiasa membantu.

“Tapi susah sikitlah, tak macam orang lain. Contohnya kalau nak memasak saya kena duduk atas kerusi. Saya juga tak boleh memandu. Keluarga yang aturkan semua,” ujarnya.

Menurut Ecah, hatinya kadang kala terusik dengan fizikal diri yang berbeza, namun dia sentiasa menerima ketentuan Allah dengan hati terbuka.

Paling penting kata Ecah, dia juga bersyukur apabila diberi kesihatan yang baik dan mampu menjalani hidup biarpun berdepan cabaran tertentu disebabkan fizikalnya yang kecil.

“Kadang-kadang terasa juga la, tapi lama-lama saya fikir… ada orang yang jauh lebih susah dan teruk daripada saya. Alhamdulillah, semua urusan saya dipermudahkan.

Ecah dan suami berkenalan sejak tahun 2017.

“Cuma dari segi pakaian, saya kena beli pakaian kanak-kanak. Biasanya saya pakai baju saiz budak 10 tahun. Kalau panjang nak kena hantar kepada tukang jahit, minta potong. Saya pakai je walaupun baju kanak-kanak,” ujarnya berseloroh.

Bercerita mengenai perkahwinannya pada minggu lalu, Ecah berkata dia bersyukur apabila apabila suaminya banyak memberikan sokongan moral sepanjang perkenalan mereka.

Kata Ecah, dia tiada sebarang perancangan mengenai cahaya mata namun menerima segala rezeki ketentuan Ilahi.

“Saya kenal dengan suami pada tahun 2017. Dia merupakan kawan kepada sepupu saya. Selepas lama kenal, kami terus ambil keputusan untuk kahwin.

Suami terima kekurangan saya seadanya. Dulu saya tak ada fikir pasal jodoh pun.

ECAH

“Sekarang saya masih sesuaikan diri dengan kehidupan baharu selepas bergelar isteri. Tiada perancangan berapa orang cahaya mata, tapi saya terima je rezeki.

“Suami terima kekurangan saya seadanya. Dulu saya tak ada fikir pasal jodoh pun. Tapi tak sangka saya dah kahwin sekarang,” ujar Ecah yang menetap di Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Dalam pada itu, kisah perkahwinan Ecah yang merupakan seorang suri rumah ini turut meraih perhatian ramai selepas sepupunya berkongsi satu video di aplikasi TikTok.

Video perkahwinan Ecah tuIar di aplikasi TikTok.

Video yang meraih hampir 200,000 tontonan itu dihujani ucapan tahniah netizen yang rata-ratanya mendoakan kebahagiaan Ecah dan pasangan.

“Saya terkejut bila video tu viral. Sepupu post video saya di TikTok pada hari Ahad. Saya tengok ramai ntizen yang doakan, saya sangat terharu.

“Kepada individu yang senasib dengan saya, ikut je aturan Allah. InsyaAllah pasti ada jodoh,” ujarnya lagi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! @LAWAKMALAYSIA

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @LAWAKMALAYSIA

SUMBER: mstar

PERHATIAN: Pihak @LAWAKMALAYSIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak @LAWAKMALAYSIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.