“Satu peratus pun tiada..” Amyza Aznan Seb4k Suami Lvmpuh

PELAKON Amyza Aznan mengakui pernah melalui titik paling bawah dalam hidup selepas suaminya Khairil Idzhar dis.erang s.trok tiga tahun lalu.

Menurut Amyza, biarpun belum sembuh sepenuhnya, namun dia bersyukur suaminya mempunyai semangat dalam m.elawan p.enyakit tersebut.

“Kesihatan terkini suami saya masih ditahap itu juga dan tidak ada perubahan langsung, satu peratus pun tiada, dia masih lagi mild s.trok sampai sekarang.

“Cuma kalau orang tengok dia dekat luar memang nampak okay tetapi di dalam dia separuh dalam kepala sampai kaki masih lagi s.trok.

“Dia sangat kuat, dia boleh bawa saya dari Kuala Lumpur ke Terengganu untuk sh0oting, pergi balik kemana-mana sahaja, dia sangat kuatlah, ” ujarnya kepada mStar.

Tambah Amyza, pada awalnya dia juga pernah berasa sedih dan mempersoalkan ketentuan takdir yang terpaksa dilalui itu.

Namun selepas dua tahun, dia reda dan menyedari Allah membalas semua kesedihannya dengan berbagai nikmat lain.

“T.ipulah kalau tak rasa frust, saya tertanya kenapa semua ini berlaku ketika kami sedang berada dalam keadaan stabil.

“Tapi bila kita diuji kita kena sabar dan bila kita reda sahaja Allah akan balas lebih daripada apa yang kita mahukan dalam masa sesaat saja. Anggap apa yang berlaku hanya sebab Allah nak naikkan lagi rezeki kita.

“Ya… untuk betul-betul reda bukan boleh sehari dua. Saya ambil masa dua tahun untuk reda, ” ujarnya.

Video :

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!@KLM

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber:Mstar

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.