Pramugari Berhenti Kerja, Balik Kampung Selepas Putvs Cinta… Kini Bergelar Isteri Selepas Sebulan Kenal Lelaki Di ‘Live’ Instagram “Dia Jual Vespa Kesayangan Nak Bina Kehidupan”

BENARLAH, jodoh, rezeki, ajal dan maut adalah rahsia Allah.

Tiada siapa dapat melihat atau meramal perancangan yang telah ditetapkan Yang Maha Esa buat setiap hamba-Nya.

Pernah berada pada titik paling bawah dalam hidup gara-gara masalah pekerjaan dan hubungan, wanita ini sama sekali tidak menyangka ujian yang pernah mematahkan semangatnya kini ‘dibalas’ dengan sesuatu yang tidak diduga.

“Lucunya hidup ini. Tahun lalu, hidup saya kucar kacir, saya patah hati dan memutuskan untuk berhenti kerja dan kembali ke Kuantan. Tahun ini, saya bertemu dengan cinta hati saya. Saya berumur 24 tahun dan berkahwin. Dan baru sahaja membuka kedai gunting rambut mini kami,” tulisnya menerusi satu perkongsian di Twitter di dalam Bahasa Inggeris.

Posting tersebut meraih sehingga 9,800 retweet dan 25,000 likes.

Perkongsian Safira yang menjadi tular di Twitter.

Bercerita dengan mStar, wanita yang hanya mahu dikenali dengan nama Safira ini berkata perkongsian tersebut dilakukan sekadar untuk mengimbas kembali perjalanan hidupnya yang penuh dengan dugaan sebelum dipertemukan dengan suami, Afeq.

“Lapan bulan bergelar sebagai pramugari di sebuah syarikat penerbangan, saya ambil keputusan nekad untuk berhenti kerja pada Julai tahun lalu.

“Ketika itu ada masalah juga dalam perhubungan, jadi saya pulang ke kampung di Kuantan, Pahang untuk merehatkan fikiran.

“Beberapa bulan kemudian, saya kembali ke Kuala Lumpur. Ketika itu memang banyak lompat-lompat kerja dan kewangan pun tak stabil.

Safira bertemu dengan suaminya, Afeq selepas kembali ‘bertemu’ di live Instagram.

“Kebetulan pula tak lama kemudian kerajaan laksana Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), bermakna sumber kewangan pun terjejas. Saya balik semula ke Kuantan. Memang down masa tu,” cerita wanita berusia 24 tahun ini.

Takdir Tuhan, Safira ‘dipertemukan’ dengan Afeq yang juga kenalan rakannya ketika menonton siaran live lelaki itu di Instagram ketika bulan Ramadan.

“Kami merupakan mutual friend kepada seorang kenalan. Hendak dijadikan cerita, daripada situ hubungan terus ke fasa selanjutnya dan sebulan kemudian kami bertunang.

“Tiga bulan cukup untuk kenal hati budi dan tidak ragu-ragu bahawa Afeq calon suami yang terbaik. Kami diijabkabulkan pada 11 September lalu,” ceritanya.

Struggle tu perkara biasa. Malah kami dulu waktu bertunang bergelut buat dropship… dia pun jual vespa kesayangan masa kami mula-mula nak bina kehidupan.

SAFIRA

Sungguh pun mendirikan rumah tangga pada usia kedua-duanya masih muda tambahan pula tempoh perkenalan yang agak singkat, Safira tidak menafikan wujud tanggapan tertentu yang agak negatif.

“Biasalah, ramai kata pasangan muda baru mendirikan rumah tangga mesti tak stabil kewangan, tak matang dan sebagainya.

“Tapi bagi kami, dua-dua memang sedia nak settle down. Ada rezeki lebih, terus ambil keputusan kahwin. Semuanya dipermudahkan dan keluarga sama-sama merestui.

Pasangan suami isteri ini berjaya membuka sebuah kedai gunting rambut bersama seorang rakan kongsi.

Struggle tu perkara biasa. Malah kami dulu waktu bertunang bergelut buat dropship… dia pun jual vespa kesayangan masa kami mula-mula nak bina kehidupan.

“Alhamdulillah, berkat kerja keras, kami dapat buka sebuah kedai gunting rambut di Sungai Penchala. Pendek kata, susah senang bersama. Bagi pasangan yang kahwin muda, ingat… susah senang dilalui bersama dan percayalah pada rezeki,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber: mStar

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.