“Maafkan Mama Ya” Ibu Bu4ng Anak Tepi Jalan, Alas4n Banyak Buat Masal4h

Viral di media sosial negara jiran apabila gambar seorang kanak-kanak 8 tahun dikatakan dider4 dan ditinggalkan di tepi jalan.

Ketika ditemui kanak-kanak itu dilihat mempunyai banyak kesan luka di wajah, difahamkan dia dibuang oleh orang tuanya sendiri, malah sepucuk surat ditemui bersamanya dan ianya tertulis..

Nak, maafkan mamak ya? Terpaksa saya tinggal kan kamu di jalan, kerna saya tidak sanggup melihat kamu menderita kerana kebebdalan mu, setiap hari kamu bikin masalah, maafin mama nak. Jaga diri kamu baik-baik, ya.”

Menurut Tribun, polis telah mengambil anak malang itu untuk diberikan sedikit rawatan kepadanya. Ketika ditemukan, ada luka di bahagian pipi.

Lebih menghibakan lagi, kakinya juga turut cedera dan difahamkan kuku kakinya dicabut menggunakan pengepit. Malah rambut mangsa juga dikhabarkan dicabut secara paksa.

Sebab terlalu nakal, suka mencuri – Ibu bapa

Pihak polis telah berjaya memberkas kedua ibu bapanya untuk disoal siasat. Berdasarkan keterangan orang tuanya, kanak-kanak itu dilaporkan terlalu nakal dan suka mencuri walaupun sudah dinasihati.

Dia dikatakan suka mencuri di rumah-rumah jiran tetangga dan menyebabkan mereka berdua malu dengan jiran-jiiran.

Walaubagaimanapun, polis menjelaskan bahawa cara ini bukanlah cara yang betul untuk mengajar anaknya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber: Lobak merah

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.