Aliff Aziz Dipenj4ra Dua Minggu, Dend4 Kerana Mencur! Dan Kel4kuan T!dak Sen0noh

PENYANYI dan pelakon Aliff Aziz dij4tuhkan hukum4n penj4ra dua minggu dan denda RM1500 ($500) pada Selasa selepas didapati bersalah mencur1 dan berkel4kuan tidak s0pan di khalayak ramai.

Aliff, 29, meng4ku bersal4h di Mahkamah Negara Singapura atas dua pertudvhan itu pada 7 Ogos lalu.

Menerusi kertas pertudvhan yang dibacakan, Aliff did4kwa mencur1 wang sebanyak S $300 (RM915) dan 1 juta rupiah (RM285) milik seorang pelakon dan ahli politik Indonesia.

Timbalan Pend4kwa Raya Sarah Siaw berkata, Aliff kemudian mengakui telah mencur1 wang tunai itu kerana “dia memerlukan wang”.

Aliff kemudian menggunakan wang tunai itu untuk makanan dan pengangkutan.

Aliff dan Bella Astillah rujuk semula dalam tempoh edah.

Sementara itu, dalam kes berbeza, Aliff didapati m4buk di bawah jambatan pusat membeli-belah Orchard Towers sekitar pukul 5.30 pagi pada 10 November tahun lalu.

Seorang pegawai polis yang berada di sekitarnya melihat dia menjerit dengan kuat dan memberi isyarat kepada seseorang.

Sarjan Theodore Lee, 24, meminta Aliff untuk bertenang dan dia mematuhinya sebelum berlalu pergi, dia kemudian melakukan t1ndakan serupa lagi sekitar satu jam kemudian.

Aliff mula dikenali sebagai penyanyi pada tahun 2007 selepas memenangi Singapore Idol versi Suria saluran Melayu iaitu Anugerah.

Penyanyi lagu Sayang-Sayang menjadi perhatian tahun lalu kerana isu curang dengan isterinya Bella Astillah.

Pasangan yang berkahwin pada 2016 itu berpisah pada 16 Mei tahun lalu, namun kembali rujuk dalam tempoh edah.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber: mStar

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.