Tid4k Mahu Dibay4ngi Bapa, Yamani Bu4ng Nama Abdillah “Saya Rasa Tertek4n Dan Ser4but Juga”

ANAK kepada penyanyi terkenal Datuk Jamal Abdillah iaitu Yamani Abdillah mengakui dia pernah berasa tertek4n kerana ker4p dibandingkan dengan bapanya.

Yamani, 19, berkata, biarpun kini sudah lali dengan perkara itu, namun dia memilih untuk tidak lagi membawa nama ‘Abdillah’.

“Masa awal-awal tu, saya ada rasa tertek4n dan ser4but juga tapi lama-kelamaan saya sudah lali. Orang tetap akan k4itkan juga selagi nama saya ada ‘Abdillah’.

Yamani bersama bapa, adik dan ibu tirinya iaitu Datin Zai Izzati Khiruddin.

“Insya-Allah kali ini, saya tidak akan gunakan nama itu lagi. Saya akan gunakan nama Yamani saja.

“Mungkin orang nak tengok saya berub4h. Jadi, saya akan l4kukan benda itu (tidak menggunakan nama bapa),” kata Yamani.

Yamani ditemui ketika sidang media selepas tamat konsert Big Stage 2020 minggu keempat di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada Ahad lalu.

Dah memang saya dari kecil sampai besar menyanyi macam ini.

YAMANI

PENYANYI

Pada malam konsert mingguan tersebut, Yamani yang menyanyikan lagu Mimpi Laila mendapat markah paling rendah menyebabkan dia ters1ngkir.

Menurut juri tetap iaitu penyanyi Dayang Nurfaizah, Yamani perlu mencari identiti sendiri memandangkan segel1ntir pihak gemar membandingkan antara dia dan bapanya.

Dalam pada itu, Yamani memberitahu dia tetap akan menghasilkan lagu seperti bapanya namun membuat perub4han dari segi muzik yang lebih moden.

Tidak mempunyai identiti sendiri menyebabkan Yamani ters1ngkir pada konsert Big Stage 2020 minggu keempat.

“Saya dah cuba cari identiti sendiri… tak tahu nak cakap macam mana. Dah memang saya dari kecil sampai besar menyanyi macam ini.

“Tapi saya lebih kepada genre rock dan bermain gitar. Mungkin selepas ini saya akan hasilkan lagu seperti ayah saya tapi susunan muzik yang moden,” ujarnya.

Untuk rekod, Yamani merupakan anak Jamal menerusi perkahwinan keduannya dengan Noraina Mohd. Yusof pada 2001 dan bercer4i pada 2002.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber: mStar

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.