Rasa Bersal4h Dan Menyes4l, Siti Sarah Jumpa W4kil 0rang Asl! “Sampai Bila Kita Nak Menghukvmnya”

TIDAK hanya permohonan m4af secara terbuka, penyanyi Siti Sarah membuat keputusan bertemu wakil dan Pengerusi Persatuan Orang Asli, Suhaimi Along di Batu 12 Gombak pada malam, Selasa.

Menerusi video yang dimuat naik di Instagram, Sarah, 36, memohon maaf dan menyes4li perbu4tannya yang tidak sengaja mengh1na masyarakat tersebut.

Menurut pemilik nama Siti Sarah Raisuddin, dia juga berjanji untuk membuat surat permohonan m4af secara bertulis kepada komuniti tersebut.

Sarah memuat naik video dia bertemu dengan wakil Orang Asli.

“Sarah nak minta m4af kepada seluruh masyarakat Orang Asli sekiranya Sarah mengor3s h4ti. Lebih baik ada tok di depan Sarah untuk wakilkan kepada komuniti Orang Asli.

“Dengan rasa rendah hati, penuh rasa bersalah dan menyesal, saya minta maaf kepada semua komuniti Orang Asli walaupun saya tahu kehadiran saya di sini, malam ini, tidak mencukupi.

“Saya tahu dekat Malaysia ada 18 suku kaum Orang Asli. Insya-Allah saya akan buat surat permohonan maaf secara bertulis melalui wakil persatuan Orang Asli,” kata Sarah.

Sarah nak minta maaf kepada seluruh masyarakat Orang Asli sekiranya Sarah mengores hati.

SITI SARAH

PENYANYI

Dalam pertemuan tersebut, Sarah tidak dapat menahan air matanya daripada mengalir ketika memohon maaf di hadapan wakil Orang Asli.

Sebelum ini, Sarah menjadi m4ngsa kec4man selepas kenyataannya dalam sebuah video promosi shampoo yang did4kwa mengh1na rambut masyarakat Orang Asli tular di Twitter.

Menerusi laporan pada Ahad, isteri kepada pelawak Shuib Sepahtu tampil memohon maaf secara terbuka atas perbuatan yang dilakukan secara tidak sengaja.

Sarah menangis ketika sesi pertemuan dengan wakil Orang Asli.

Sementara itu, Suhaimi berharap seluruh k4umnya dapat menerima permohonan maaf tersebut dengan hati terbuka.

“Saya mengharapkan kepada semua Orang Asli menerima suara dan keluhan Siti Sarah. Bukan niat dia. Niat murni dia datang untuk menyuarakan kekesal4n.

“Sampai bila nak menghvkumnya… harap semua orang terima permohonan maaf dan sama-sama memaafkan,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber: mStar

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.