“Busvknya Hati K0rang…” Netizen Selar Vide0 Par0di Seakan-Akan Perl! Ust Ebit Lew

Sejak akhir-akhir ini, nama pendakwah terkenal, Ebit Lew semakin hangat diperkatakan, selepas bantuan yang disumbang kepada sebuah keluarga di Kedah telah mendapat tanggapan negatif oleh sesetengah pihak.

Tidak cukup dengan segala tuduhan dan kecaman, kini ada pula yang sehingga tergamak membuat video seakan-akan memerli bantuan yang diberi oleh ustaz Ebit Lew kepada keluarga di Kedah tersebut.

Nak tuju dekat siapa video tu

Meskipun tidak dinyatakan dengan jelas tujuan video tersebut dan tidak menyebut mana-mana nama, namun para netizen sudah dapat mengagak ciri-ciri yang dilakonkan semula menggambarkan situasi yang sama dalam kebanyakkan video ustaz Ebit.

“Depa perguna kita untuk buat video, kita perguna depa balik…”

Ni la contoh manusia hati busuk

Tindakan pihak yang membuat video parodi tersebut telah mencetuskan rasa tidak senang dalam kalangan netizen, yang menyifatkan tindakan itu mampu menimbulkan pelbagai fitnah.

Seperti pernah dikatakan oleh ustaz Ebit Lew, jika kita tidak mampu untuk melakukan kebaikkan, jangalan kita menjadi penghalang orang melakukan kebaikkan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber : Facebook

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.