“Susah Dia Nak Jaga S0lat Walaupun Gaji Banyak RM10k…,” Jumpa Pengurus Pr0duksi Kini Pekerja Pam Minyak, Azuan Mazlan Ulas Dalam Kesukaran Ada Rahmat

Bekas pelakon, Azuan Mazlan jujurnya tidak pernah menyangka akan bertemu pengurus produksi yang bertanggungjawab mengambilnya berlakon buat kali pertama, tetapi kini difahamkan bekerja di sebuah pam minyak.

Jelasnya, bekas pengurus produksi yang dikenali sebagai CheMat Butang itu menawarkannya peluang berlakon drama Kamilia Katrina dan kehilangan pekerjaan selepas jatuh sakit.

Luahnya, dahulu CheMat pernah meraih pendapatan paling minimum RM10,000 sebulan namun kini kehidupannya tidak semewah dahulu.

Namun ujar Azuan, dalam kesukaran terdapat rahmat apabila CheMat sudah mula menunaikan solat jemaah yang dahulunya mungkin agak sukar baginya.

Dia juga meminta rakan artis yang pernah dibantu CheMat agar tampil menghulurkan bantuan buat lelaki itu.

Difahamkan dia bekerja di Petronas Lebuhraya Persekutuan dari Shah Alam menuju ke Klang.

“Assalamualaikum wbt…

“Syukur kehadrat Illahi kerana Kita masih diberi kesempatan untuk beramal soleh kepada Allah swt.. malapetaka paling besar pada manusia apabila dia buat kebaikan tetapi tiada iman.. buat baik semua orang boleh buat tapi percaya dengan janji2 Allah swt ini bukan semua orang boleh amalkan kerana ianya adalah anugerah dari Allah swt.

“Contoh pertama, dia bersedekah tapi tak tutup aurat bermakna dia belum yakin pada janji Allah swt, contoh kedua.. dia solat tapi dia masih mengumpat pasal orang lain.. itu bermakna solat dia & keimanan dia ada masalah kerana dia belum kenal Tuhannya.

“Terkejut aku hari ini, apabila di pam minyak selepas aku bayar duit minyak aku ditakdirkan oleh Allah swt berjumpa dengan seorang insan yg terawal memgambil aku berlakon dulu, dia ambil aku dalam cerita 60 episod KAMILIA KATRINA untuk astro pada tahun 2009 dulu.

“Nama dia CheMat butang, mula2 dia tak perasan aku sebab aku pakai mask. Aku tegur dia CheMat kan? Dia terkejut pastu aku buka mask baru dia kenal aku.. MasyaAllah.

“Rupanya dia sakit sebelum ini sehingga dia hilang pekerjaan dia sebagai Production Manager. Dia kata, dia nak nangis bila nampak aku, aku pun memang nak nangis tapi aku tahan je la.. tapi itulah kehidupan kadang2 kita diatas & kadang kita dibawah.. yang penting Kita kena selalu bersyukur selalu atas semua nikmat Allah swt.

“Aku bersyukur sangat2 sebab aku tengok dia dah jaga solat berjemaah.. Solat pun dah tak tinggal.. Aku lebih suka pekerjaan dia sekarang dan dia boleh jaga solat.. kalau kerja shooting dulu memang susah dia nk jaga solat walaupun gaji banyak rm10k minimum sebulan dan gaji sekarang terlalu banyak kurang dr segi angka tapi yakinlah chemat kat situ Ada keberkatan.. pasti cukup.

“Alhamdulillah saya dulu masa berhijrah pun rasa tergugat tapi yakin & bersabarlah.. Akan tiba masanya, Allah akan hantar bantuan & sahabat2 yg soleh. Allah akan guide kehidupan Kita & Allah akan bagi ketenangan yang semua manusia cari.. Rupa2nya ketenangan itu hanya dengan mengamalkan kehidupan dengan agama ikut sunnah Rasulullah saw.

“Kpd rakan2 artis saya diluar sana yang ada kemampuan & yang dah glamour, tolonglah datang ziarah Chemat tanya khabar,” kongsinya panjang lebar.

 

View this post on Instagram

 

Assalamualaikum wbt… . Syukur kehadrat Illahi kerana Kita masih diberi kesempatan untuk beramal soleh kepada Allah swt.. malapetaka paling besar pada manusia apabila dia buat kebaikan tetapi tiada iman.. buat baik semua orang boleh buat tapi percaya dengan janji2 Allah swt ini bukan semua orang boleh amalkan kerana ianya adalah anugerah dari Allah swt. Contoh pertama, dia bersedekah tapi tak tutup aurat bermakna dia belum yakin pada janji Allah swt, contoh kedua.. dia solat tapi dia masih mengumpat pasal orang lain.. itu bermakna solat dia & keimanan dia ada masalah kerana dia belum kenal Tuhannya. . Terkejut aku hari ini, apabila di pam minyak selepas aku bayar duit minyak aku ditakdirkan oleh Allah swt berjumpa dengan seorang insan yg terawal memgambil aku berlakon dulu, dia ambil aku dalam cerita 60 episod KAMILIA KATRINA untuk astro pada tahun 2009 dulu. Nama dia CheMat butang, mula2 dia tak perasan aku sebab aku pakai mask. Aku tegur dia CheMat kan? Dia terkejut pastu aku buka mask baru dia kenal aku.. MasyaAllah.. Rupanya dia sakit sebelum ini sehingga dia hilang pekerjaan dia sebagai Production Manager. Dia kata, dia nak nangis bila nampak aku, aku pun memang nak nangis tapi aku tahan je la.. tapi itulah kehidupan kadang2 kita diatas & kadang kita dibawah.. yang penting Kita kena selalu bersyukur selalu atas semua nikmat Allah swt. . Aku bersyukur sangat2 sebab aku tengok dia dah jaga solat berjemaah.. Solat pun dah tak tinggal.. Aku lebih suka pekerjaan dia sekarang dan dia boleh jaga solat.. kalau kerja shooting dulu memang susah dia nk jaga solat walaupun gaji banyak rm10k minimum sebulan dan gaji sekarang terlalu banyak kurang dr segi angka tapi yakinlah chemat kat situ Ada keberkatan.. pasti cukup. Alhamdulillah saya dulu masa berhijrah pun rasa tergugat tapi yakin & bersabarlah.. Akan tiba masanya, Allah akan hantar bantuan & sahabat2 yg soleh. Allah akan guide kehidupan Kita & Allah akan bagi ketenangan yang semua manusia cari.. Rupa2nya ketenangan itu hanya dengan mengamalkan kehidupan dengan agama ikut sunnah Rasulullah saw. . Kpd rakan2 artis saya diluar sana yang ada kemampuan & yang dah glamour, tolonglah datang ziarah Chemat tanya khabar.

A post shared by Saad bin Abi Waqas (@azuanmazlan7) on

Rakan artis turut meninggalkan reaksi di ruangan komen.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber : Instagram Azuan Mazlan

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.