“Ni Bukan Makanan Manusia, Ni Makanan Ikan” Tak Sensltif Langsung Y0utuber Dikec@m Lepas ‘Perlekhkan’ Makanan Tradisi Sabah

Viral di media sosial video yang menunjukkan 2 orang youtuber sedang membuat review makanan tradisi orang Sabah iaitu Latok.

Yang tak bestnya, dalam video tersebut dikatakan dorang siap ‘perlekehkan’ lagi makanan yang dorang makan tu tau!

Posting ketidakpuasan hati ini dimuat naik oleh seorang warga twitter , IzwanHs mengenai Youtuber yang dikatakan telah menyindir makanan tersebut.

Memang dah jadi kebiasaan ke kutuk makanan suku kaum di Sabah (Latok) untuk dapatkan view tinggi kat youtube?

Menurut pengguna twitter itu, apa yang membuatkan dia berang apabila netizen itu cakap makanan tersebut adalah makanan ikan.

Izwan telah menyuarakan hal ini bagi suku kaum sabah, kerana Latok ini merupakan makanan kegemaran ayahnya dan dia juga orang sabah dari suku kaum Bajau.

Malah dia juga berkongsikan cara memakan Latok dengan betul di media sosial, bagi siapa yang mahu cuba.

Ramai orang komen dekat posting tersebut dan mereka turut berasa marah dengan review YouTuber tersebut, katanya mereka langsung tidak menghormati makanan tradisi tersebut.

No need downgrading kan makanan tu.

Tak pikir sensitivity orang langsung.

Walaubagaimanapun, Youtuber tersebut dikatakan sudah memohon maaf atas sikapnya.

Video pemohonan maaf dimuat naik di Youtube miliknya.


Min cuma nak cakap, kalau makan Latok dengan betul memang sedap sebenarnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber : lobak merah

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.