“Saya B0leh Je Guna ‘Kabel’ Untuk Keluar Tapi Saya Tak Buat” Iesya Toh Tempelak Tlndakan Selebriti Tak Hlrau Arahan PKP

Pengacara Iesya Toh menempelak tindakan sebahagian golongan artis dan personaliti yang dilihat tidak patuh dengan arahan Perintah Kawalan Pergerakan.

Lebih memalukan, perbuatan tidak bertanggungjawab itu katanya, dikongsi secara terbuka di media sosial seolah-olah cuba menimbulkan provokasi kepada orang ramai.

“Saya peliklah tengok artis, personaliti, tak kiralah instafamous sekalipun, tunjuk kat media sosial masing-masing, keluar dengan anak, jumpa keluarga yang jaraknya lebih 10 kilometer.

“Kamu semua tunjuk macam tu untuk apa? Untuk provoke orang keluar? Semua orang pun rindu keluarga. Niat anda apa? Anda boleh buat orang lain tak boleh buat?

“Semua orang terkesan. Bila netizen komen, korang kecam. Apa benda ni?? Shame on you!,” kata Iesya menerusi satu entri yang dimuat naik di Instagram TV miliknya.


Jelasnya lagi, biarpun dia sendiri mempunyai kelebihan untuk bergerak bebas menggunakan kuasa individu berpengaruh, namun, dia memilih untuk mematuhi segala peraturan yang ditetapkan kerajaan.

“Saya boleh je guna ‘kabel’ (orang dalam) untuk keluar jumpa mak saya di Rawang, tapi saya tak buat. Sebaba apa saya tak buat? Kalau saya buat, saya risau orang lain pun akan terasa.

“Kenapalah artis semua macam ni, buat malulah. Semua orang tengah terkesan, tengah beremosi, jadi tolonglah, tak ada sebab untuk kita langgar PKP.

“Siapa tak risau dengan keluarga, umi saya dalam keadaan tak sihat, saya tak guna kabel saya untuk jumpa umi saya. Saya benci tengok orang tak ada rasa bertanggungjawab,” luahnya.

Sebelum ini, usahawan Datuk Seri Aliff Syukri turut menerima kecaman apabila didakwa boleh bergerak bebas dalam tempoh PKP.

Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan ‘sanitizer’, kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber : gempak

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.