“Saya Peniaga SME…Ada Yang Lebih M4l4ng” Harith Iskander

Pelawak Harith Iskander akui terkesan dengan kemerosotan ekonomi dalam bidang Perniagaan Kecil dan Sederhana (SME) ekoran krisis COVID-19 yang sedang melanda.

Perkara itu dikongsi Harith menerusi sebuah entri di akaun Instagram miliknya buat tatapan umum.

Harith mengajak orang ramai untuk memikirkan nasib orang lain yang lebih malang ketika negara berhadapan detik sukar ketika ini.

“Saya memiliki perniagaan SME, mungkin boleh jadi saya hilang perniagaan dalam masa enam bulan, mungkin juga akan menurun taraf kereta dan rumah.

“Tetapi fikirkan senario golongan B40, mereka menanggung masalah hari ini, tiada makanan untuk dimakan, bayi tiada susu, kanak-kanak kelaparan, perspektif kita boleh membantu,” tulisnya.

Dalam pada itu, Harith menambah, situasi yang sukar mampu membuatkan manusia menjadi kuat untuk mengharunginya.

“Kadang-kadang, situasi yang sukar membuatkan kita kuat dan boleh jadi yang terbaik, lihatlah sekeliling, ada orang bernasib lebih malang daripada kita,” tambahnya di ruangan kapsyen.

Perkongsian itu kemudiannya mendapat perhatian dari para pengikut Harith, rata-rata mereka bersetuju dengan pendapatnya itu.

Sebagai rakyat Malaysia, mari kita sama-sama bersikap positif dalam mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan dari pihak kerajaan untuk  menghentikan penularan wabak COVID-19 dengan segera.

Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan menggunakan sabun selama sekurang-kurangnya 20 saat, pakai topeng muka ketika perlu, gunakan ‘sanitizer’, amalkan penjarakkan sosial serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KL MEDIA

Sumber :Gempak

PERHATIAN: Pihak @KL MEDIA tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak @KL MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Saya Peniaga SME…Ada Yang Lebih M4l4ng” Harith Iskander"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*