“Dhuha Dan Qiam Tak Tinggal,” Antara Peribadi Mulia D0ktor MeninggaI Kemlngan Van

Semalam, kita dikejutkan dengan satu kemalangan yang mengakibatkan seorang doktor dan bayi kecilnya meninggal dunia.

Difahamkan van yang dinaiki oleh lapan orang termasuk lima orang doktor dari ke HSIP Kuala Krai ke Hospital Gua Musang telah mengalami kemalangan dan mengakibatkan Dr. Nooranisah Mohd Razali serta anaknya yang dikenali sebagai Yusuf meninggal dunia.

Peribadi mulia seorang doktor

Sehubungan dengan itu, seorang kenalan allahyarham telah berkongsi serba sedikit mengenai peribadi Dr Nooranisah Mohd Razali yang begitu menyenangkan.

Ummi Abibah telah berkongsi bahawa Dr Nooranisah yang mesra disapa Kak Nisa sanggup berulang alik selepas kerja ketika zaman housemanship dari Hospital Ipoh ke Seri Iskandar untuk menyertai usrah.

Sentiasa lazimi dhuha dan qiamulail

Menurutnya, dunia ini adalah tempat bekerja, jadi kita kerja semampunya. Disyurga nanti kita berehatlah sepuasnya. Selain daripada itu, amalan-amalan sunat seperti solat dhuha dan qiamulail tidak pernah culas menjadikan Ummi kagum dengan keperibadian Dr Nooranisah.

Semoga diberi ganjaran syahid

Di akhir penulisan Ummi Abibah, dia telah mendoakan agar sahabatnya itu berehat sepuasnya bersama anak tercinta di sisi Tuhan. Dia juga berharap agar ganjaran pahala syahid mengiringi doktor wanita itu di alam akhirat nanti.

Allah lebih menyayanginya

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen di ruangan Facebook sumber. Mereka telah mengucapkan salam takziah buat suami serta keluarga Dr Nooranisah serta berharap agar mereka tabah menghadapi ujian.

Mereka turut mendoakan supaya roh keduanya ditempatkan disyurga bersama orang-orang beriman.

Semoga ahli keluarga bersabar dengan ujian

Kurniakanlah syurga untuk mereka ya Allah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KL MEDIA

Sumber: BuletinTV3, Ummi Abibah

PERHATIAN: Pihak @KL MEDIA tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak @KL MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Dhuha Dan Qiam Tak Tinggal,” Antara Peribadi Mulia D0ktor MeninggaI Kemlngan Van"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*