“Kalau Sudah Tidak Ada Haji Pada Tahun Ini, Wallahualam,” Ceramah Habib Husein Baagil Tuban Tahun Lalu Kini Jadi Kenyataan, Linda Rafar Kongsi Video Peringatan

Setiap butir peringatan yang meluncur daripada mulut Habib yang dikenali sebagai Husein Baagil Tuban ini terbukti terjadi satu persatu. Ceramah agama dan ibadat berjemaah dilarang dilaksanakan umat Islam seluruh dunia.

Difahamkan ceramah itu berlangsung di Indonesia sekitar Disember tahun lalu. Ketika itu, pendakwah itu meminta umat Islam agar menghargai sisa waktu yang ada untuk ke rumah Allah melakukan ibadat. Jelasnya wabak yang akan datang mungkin akan turut menyebabkan ibadah Haji turut tiada.

“Seseorang akan dikumpulkan dengan orang yang dia cintai, semoga kita akan bersama di dunia dan wafat pun kita akan bersama-sama. Maka waktu yang sangat singkat ini, waktu yang sangat dekat, jika kita memang diizinkan oleh Allah, jangan sesekali untuk tidak hadir ke majlis ta’lim.

“2016 saya sudah sampaikan, 2017 saya turut sampaikan, 2018 pernah saya sampaikan, kalian akan diprovokasi dengan kalimah Lailahaillallah, tidak lama kemudian terjadi. 2019 saya sampaikan tidak akan ada Haji di tahun ini dan ia bisa terjadi.

“Kalau sudah tidak ada Haji pada tahun ini, wallahualam. Makanya siapkan hati kita, siapkan batin kita. Jangan keluar rumah jika tidak perlu dan sangat perlu. Kekang hawa nafsu dan tubuh kita. Jangan keluar rumah kecuali keadaan yang benar-benar genting dan penting. Namun jika tiada sesuatu yang penting dan genting, maka jangan keluar rumah. Jika tiada hajat lalu kita keluar daripada rumah, akan datang mudarat.

“Kalian lihat dan catat baik-baik, sebentar lagi majlis ta’lim akan dilarang, berkumpul dan berzikir akan dilarang, makanya nikmati sisa waktu yang ada.

“Ini saat emas dan waktu yang sangat berharga. Mungkin satu atau dua bulan lagi, majlis ta’lim yang jumlahnya puluhan ribu tidak akan dibolehkan lagi. Kalian tidak usah tanya bagaimana saya tahu dan daripada mana asal saya, tapi saksikan ini akan terjadi. Nikmati sisa waktu yang ada, mudah-mudahan kita akan diwafatkan dalam keadaan husnul khatimah. Allah cinta bertemu dengan kita dan kita pun dicinta oleh Allah SWT,” jelasnya menerusi ceramah berkenaan.

“Tular!! Ceramah ini dirakam secara live pada Bulan 12 tahun 2019.. Apa yang

“Tular!! Ceramah ini dirakam secara live pada Bulan 12 tahun 2019.. Apa yang disampaikan oleh Habib ini hampir semuanya telah terjadi pada Hari ini.. Siapakah Beliau ini yang diutuskan Allah untuk Memberi pesanan dan Amaran buat Kita Semua? Allahualam.. siapa tau mne ustaz ni skrg? @puazmanofficial @mahadibz @ary.ginanjar mohon jelaskan,” jelasnya pada ceramah tiga bulan lalu.

 

View this post on Instagram

 

JIKA SEANDAINYA KALIAN MELIHAT TENTANG KEMULIAAN MAJELIS TAKLIM DENGAN KEDUA MATA INI, NISCAYA KALIAN TAK AKAN MAMPU BERPISAH DARINYA… _ _ BETAPA RINDUKU BERJUMPA DENGAN KALIAN ANAK-ANAK MAJELIS TA’LIM… _ _ SETIAP MALAM KHAWATIR ATAS KALIAN , KHAWATIR KESELAMATAN KALIAN, KHAWATIR KESEHATAN KALIAN… _ KHAWATIR TIDAK BISA BERJUMPA LAGI DENGAN KALIAN…. _ Namun insyaallah, harapan besar kita wabah akan hilang dan kita bersama-sama akan menyelenggarakan khotmul qur’an, sholawatan setiap malam dibulan Suci Romadhon… _ _ Majelis Ta’lim Wal Maulid AR RIDWAN TUBAN Sekretariat : Jl. Pemuda no. 38 B Tuban East Java – Indonesia Call center : (0356) 322269 W.A / sms center / Call center : 085732559999 – 082333333388 Website: www.arridwantuban.com 🎙📡 Radio Ar Ridwan Tuban 92,7 FM #habaib #habibumar #habibumarbinhafidz #habibali #habibalijufri #habibjamal #anwaruttafiq #darulmusthofa #majelisrasulullah #majelisrasulullahsaw #habibmundzir #habibhusein #habibhuseinbaagil #majelisrasulullah #arridwan #arridwantuban #arridwanday #sat313 #satuan313 #ahlulbadr #ahlulbadr313 #tubanhits #tuban #tubanbumiwali #tubanbanget #majlisilmu #sother Follow me Instagram : @husein.baagil @arridwan.tuban @arridwan.sat313

A post shared by Husein Baagil Tuban (@husein.baagil) on

Gunakanlah sisa masa yang ada untuk beribadat kepada Allah. Semoga kita semua dimatikan dalam husnul khatimah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KL MEDIA

Sumber : Instagram Linda Rafar

PERHATIAN: Pihak @KL MEDIA tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak @KL MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Kalau Sudah Tidak Ada Haji Pada Tahun Ini, Wallahualam,” Ceramah Habib Husein Baagil Tuban Tahun Lalu Kini Jadi Kenyataan, Linda Rafar Kongsi Video Peringatan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*