“Jangan Henti Sujud KepadaNya,” Rider Foodpanda S0lat Luar Masjid, Perk0ngsian Jasmin Hamid Buat Netizen Seb@k

Di kala semua masjid dan surau ditutup sementara dalam kaedah  mencegah penularan wabak Covid-19, tentunya satu kesukaran buat sebilangan warga yang masih bekerja untuk menunaikan solat fardhu, lebih-lebih lagi yang bertugas sebagai rider motorsikal penghantaran makanan.

Menerusi perkongsian video di laman Instagram Jasmin Hamid, kelihatan seorang rider Foodpanda sedang menunaikan solat di luar masjid demi menunaikan rukun Islam yang kedua disebabkan kekangan waktu penghantaran yang semakin padat atas Perintah Kawalan Pergerakan

“ALLAHUAKHBAR.. Solat adalah tiang agama.. Perkara PERTAMA yang akan di HISAB.

Solat lah kamu walau apapun keadaan kamu.. .

“Tentunya ada HIKMAH di atas apa juga Musibbah yang Allah turunkan untuk menguji keimanan dan kesabaran setiap hambaNya. Siapa yang BERIMAN, siapa yang dah mula BERUBAH kepada jalanNya atau siapa yang masih LEKA dan ANGKUH..

“JANGAN HENTI SUJUD kepadaNya, memohon KEAMPUNAN di atas Segala dosa-dosa yang kita lakukan.. Jangan putus berdoa, pohon padaNya untuk beri kita kekuatan dan kesabaran untuk menghadapi dugaanNya.. .

“Buatlah aktiviti yang berfaedah buat masa ini.. Pada yang masih sihat, syukur alhamdulillah.. Allah masih beri kita peluang untuk bersujud kepadaNya.. MOHON KEAMPUNAN kepadaNya.. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, Maha Kuasa, Maha Baik, Allah Segalanya..

“Pada yang di timpa sakit Wabak dan sebagainya, jangan putus berdoa kepadaNya.. Minta di angkat segala penyakit dan di berikan kesembuhan sediakala.. .

“Pada rakyat Malaysia, JOM kita sama-sama perangi WABAK ini supaya kita dapat hidup seperti dulu.. MALAYSIA HEBAT!

MALAYSIA HEBAT!

MALAYSIA HEBAT!,” kongsinya.

 

View this post on Instagram

 

ALLAHUAKHBAR.. Solat adalah tiang agama.. Perkara PERTAMA yang akan di HISAB. Solat lah kamu walau apapun keadaan kamu.. . . Tentunya ada HIKMAH di atas apa juga Musibbah yang Allah turunkan untuk menguji keimanan dan kesabaran setiap hambaNya. Siapa yang BERIMAN, siapa yang dah mula BERUBAH kepada jalanNya atau siapa yang masih LEKA dan ANGKUH.. . . JANGAN HENTI SUJUD kepadaNya, memohon KEAMPUNAN di atas Segala dosa-dosa yang kita lakukan.. Jangan putus berdoa, pohon padaNya untuk beri kita kekuatan dan kesabaran untuk menghadapi dugaanNya.. . . Buatlah aktiviti yang berfaedah buat masa ini.. Pada yang masih sihat, syukur alhamdulillah.. Allah masih beri kita peluang untuk bersujud kepadaNya.. MOHON KEAMPUNAN kepadaNya.. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, Maha Kuasa, Maha Baik, Allah Segalanya.. . . Pada yang di timpa sakit Wabak dan sebagainya, jangan putus berdoa kepadaNya.. Minta di angkat segala penyakit dan di berikan kesembuhan sediakala.. . . Pada rakyat Malaysia, JOM kita sama-sama perangi WABAK ini supaya kita dapat hidup seperti dulu.. MALAYSIA HEBAT! MALAYSIA HEBAT! MALAYSIA HEBAT! . . #coronavirus #covid_19 #allahsebaikpelindung #allahsegalanya #musibah #muhasabahdiri #hebatbukan

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh) on

Semoga pengorbanan warga yang masih bekerja dihargai dan didoakan semoga Malaysia dapat melepasi ujian ini sebelum menjelang Ramadan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber : Instagram Jasmin Hamid

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Jangan Henti Sujud KepadaNya,” Rider Foodpanda S0lat Luar Masjid, Perk0ngsian Jasmin Hamid Buat Netizen Seb@k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*