Hllang Sumber Pendapatan, Pakcik Ini Terp@ksa Kais S@mpah Cari Rezeki Untuk Keluarga

Sepanjang menjalani Perintah Kawalan Pergerakan, ada dalam kalangan kita yang bukanlah bekerja makan gaji mungkin sudah mula risau mengenai ekonomi mereka.

Buat peniaga-peniaga kecil yang hanya mengharapkan pendapatan daripada hasil jualan seharian, waktu seperti adalah saat paling genting buat mereka.

Terpaksa juga keluar cari duit

Begitu juga dengan kisah seorang pakcik ini, apabila dia ditemui sedang berkeliaran di kawasan pembuangan sampah kerana mahu mencari barangan terpakai yang boleh dijual.

Difahamkan, individu yang berjumpa dengan pakcik tersebut telah meminta warga emas itu pulang. Namun, apa yang didengari oleh individu amat menyedihkan.

Tiada wang nak beli makanan & facemask

Pakcik tersebut berkata dia terpaksa keluar juga mencari rezeki, kerana ketiadaan wang untuk membeli makanan dan penutup muka buat keluarga yang sedang menunggu di rumah.

Sebelum meninggalkan pakcik tersebut, pakcik tersebut menerima sedikit bantuan dan penutup muka. Diharapkan, golongan seperti pakcik ini mendapat dana agar boleh membantu mereka mengatasi masalah kewangan di saat getir seperti ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber : Penang Kini

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "Hllang Sumber Pendapatan, Pakcik Ini Terp@ksa Kais S@mpah Cari Rezeki Untuk Keluarga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*