C0VID-19 “Jika Masih P@rah, Sudah Pasti Umat Isl@m Tldak Akan Sambut Ramadan….,” Jasmin Hamid

Pelakon senior, Jasmin Hamid ada memuat naik sekeping foto di laman media sosial Instagram miliknya.

Menerusi entri berkenaan, Jasmin telah berkongsi foto seorang doktor yang kelihatan sedang menangis dan memberikan gambaran perasaan sedih para doktor yang gagal menyelamatkan nyawa mangsa atau pesakit.

“Perasaan para doktor ketika gagal menyelamatkan nyawa mangsa

“Jadi kita sebagai RAKYAT MALAYSIA yang bertanggungjawab untuk pulihkan kembali keadaaan WABAK ini.. Jangan hanya bergantung kepada pihak KKM.

“Mereka hanya merawat tapi kita sebagai RAKYAT MALAYSIA boleh mencegah WABAK ini dari terus menular dengan PATUH ARAHAN KERAJAAN.. Jika kita terus berdegil, TIDAK MUSTAHIL akan ramai lagi yang akan jadi KORBAN dan akan TOTAL LOCKDOWN.. .,” tulisnya.

Selain itu, pelakon berusia 47 tahun ini turut meluahkan rasa bimbang dah khuatir jika penularan wabak penyakit Covid-19 ini berlarutan sehingga bulan Ramadan dan Syawal.

“Jika keadaan ini berterusan dan semakin PARAH, umat Islam sudah pasti tidak akan dapat menyambut RAMADHAN dan AIDILFITRI seperti sebelum ni

“So mari kita PATUH ARAHAN KERAJAAN kerana kita menerima kematian setiap hari dan jangan biarkan keadaaan ini berterusan..

“Banyak-banyak berdoa dan SUJUD kepadaNya.. Mohon Allah angkat segala penyakit ini dari atas muka bumi milikNya..

#covid_19

#coronavirus #allahsebaikpelindung,” tulisnya lagi.

 

View this post on Instagram

 

Perasaan para doktor ketika gagal menyelamatkan nyawa mangsa 😭 . . Jadi kita sebagai RAKYAT MALAYSIA yang bertanggungjawab untuk pulihkan kembali keadaaan WABAK ini.. Jangan hanya bergantung kepada pihak KKM.. Mereka hanya merawat tapi kita sebagai RAKYAT MALAYSIA boleh mencegah WABAK ini dari terus menular dengan PATUH ARAHAN KERAJAAN.. Jika kita terus berdegil, TIDAK MUSTAHIL akan ramai lagi yang akan jadi KORBAN dan akan TOTAL LOCKDOWN.. . . Jika keadaan ini berterusan dan semakin PARAH, umat Islam sudah pasti tidak akan dapat menyambut RAMADHAN dan AIDILFITRI seperti sebelum ni 😭😭😭 . . So mari kita PATUH ARAHAN KERAJAAN kerana kita menerima kematian setiap hari dan jangan biarkan keadaaan ini berterusan.. Banyak-banyak berdoa dan SUJUD kepadaNya.. Mohon Allah angkat segala penyakit ini dari atas muka bumi milikNya.. 🙏🙏🙏 . . #covid_19 #coronavirus #allahsebaikpelindung

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KLM

Sumber :Instagram Jasmin Hamid

PERHATIAN: Pihak KLM tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "C0VID-19 “Jika Masih P@rah, Sudah Pasti Umat Isl@m Tldak Akan Sambut Ramadan….,” Jasmin Hamid"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*