“Kesiankan Kami Kerja Kat Luar Ni…” Fr0ntliner KesaI, Ada Lagi Pesaklt Tipv Pasal C0vid-19

Pengecut! Mungkin itulah ayat yang paling sesuai untuk kita gambarkan sikap segelintir individu yang sanggup menipu dan tidak jujur mengenai keadaan mereka berkaitan Covid-19.

Hanya kerana risau dengan pandangan masyarakat, sanggup mereka menipu dan tanpa disedari sikap sebegitulah yang menjadi penyumbang kepada pertambahan jangkitan Covid-19.

Masih ada lagi yang menipu

Terbaru, menerusi perkongsian di Facebook seorang wanita dengan nama akaun Alyaaa Sakinah memaklumkan bahawa, salah seorang kenalan yang merupakan petugas kesihatan memberitahu masih terdapat lagi kes tipu berkaitan virus pembunuh ini.

Difahamkan, terdapat tiga kes pesakit yang tidak jujur berkenaan status diri mereka yang sebenarnya, dimana antara berisiko menjadi pembawa virus.

Jika keadaan ini berterusan, yang menjadi mangsa sudah semestinya petugas perubatan yang berdepan risiko paling tinggi untuk dijangkiti.

Tak faham la kenapa masih nak menipu

Sikap seperti ini sememangnya mendatangkan kemarahan dalam kalangan netizen, sikap inilah menjadi punca peluang kita untuk memutuskan rantaian Covid-19 semakin tipis.

Dengan keadaan yang semakin genting ini, berhentilah fikir diri sendiri sahaja dan janganlah disebabkan mahu menjaga air muka nyawa orang lain pula menjadi taruhannya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @KL MEDIA

Sumber : Alyaa Sakinah

PERHATIAN: Pihak @KL MEDIA tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak @KL MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Kesiankan Kami Kerja Kat Luar Ni…” Fr0ntliner KesaI, Ada Lagi Pesaklt Tipv Pasal C0vid-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*